Zápis ke studiu šr 2022/2023
1. ročník
Studenti prvního ročníku provádějí zápis osobně v termínu od 1. 6. 2022, nejpozději však do 31. 10. 2022.
Dle školského zákona se student stává studentem VOŠ v den zápisu ke studiu, proto je datum zápisu rozhodný například pro potřeby hlášení na zdravotní pojišťovny (důležité pro studenty, kteří maturovali dříve než ve školním roce 2021/2022).
Student provádí zápis osobně na studijním oddělení VOŠ ČUS, kam s sebou přinese 1 fotografii pasového formátu. U zápisu mu bude vydán index studenta, který je každý student povinen s sebou nosit na veškerou výuku do školy a řádně si do něj nechat zapisovat uzavření jednotlivých modulů, pokud tak nečiní tak postupuje proti školnímu řádu. Dále bude student oficiálně uveden do studia na VOŠ ČUS- dostane přístupový čip do budovy, rozvrh, harmonogram školního roku, potvrzení o studiu a další náležitosti. Administrativní poplatek za zápis ke studiu je zpoplatněn 300,- splatných bezhotovostním převodem na bankovní účet školy.
Výuka začíná 06. 9. 2022
U zápisu nebo nejpozději do 06.9.2022 na email vos.study@cuscz.cz proveďte výběr Povinně volitelných / Volitelných modulů.
Anotace povinně volitelné:
Povinně volitelné | kredity | Ukončení | hod/týd | |||
ZO | LO | ZO | LO | ZO | LO | |
Alternativní TVS 1 | 1 | Z | 3 | |||
Alternativní TVS 2 | 1 | Z | 3 | |||
Cizí jazyk NJ 1 | 1 | Z | 2 | |||
Cizí jazyk NJ 2 | 1 | Z | 2 | |||
Cizí jazyk RJ 1 | 1 | Z | 2 | |||
Cizí jazyk RJ2 | 1 | Z | 2 |
Alternativní TVS 1:
Cílem modulu je seznámení studentů s netradičními sporty a sportovními aktivitami určených pro širokou veřejnost. Cílem je, aby si studenti dané sportovní aktivity vyzkoušeli a cíleně pak dokázali vyhodnotit, jaké zajímavé a netradiční sportovní aktivity lze využít například jako prostředky teambuldingových aktivit nebo jako doplňující sportovní aktivity u sportovců. Studenti se naučí vyhodnotit pozitiva a negativa daných sportů a určit pro koho jsou dané aktivity vhodné nebo nevhodné. Naučí se zhodnotit fyziologická rizika daných sportovních aktivit a určit zdravotní kontraindikace. Jednotlivé sportovní aktivity studenti jezdí vykonávat do specializovaných sportovních zařízení. Součástí modulu je i výuka bezpečnosti vykonávání netradičních sportovních aktivit.
Alternativní TVS 2
Cílem modulu je seznámení studentů s netradičními sporty a sportovními aktivitami určených pro širokou veřejnost. Cílem je, aby si studenti dané sportovní aktivity vyzkoušeli a cíleně pak dokázali vyhodnotit, jaké zajímavé a netradiční sportovní aktivity lze využít například jako prostředky teambuldingových aktivit nebo jako doplňující sportovní aktivity u sportovců. Studenti se naučí vyhodnotit pozitiva a negativa daných sportů a určit pro koho jsou dané aktivity vhodné nebo nevhodné. Naučí se zhodnotit fyziologická rizika daných sportovních aktivit a určit zdravotní kontraindikace. Jednotlivé sportovní aktivity studenti jezdí vykonávat do specializovaných sportovních zařízení. Součástí modulu je i výuka bezpečnosti vykonávání netradičních sportovních aktivit.
Cizí jazyk NJ 1
Cílem je prohloubit znalosti studenta v německém jazyce v navazující úrovni středoškolského vzdělání. Preferováno je komunikativní pojetí výuky a práce s odborným textem. Cílem výuky je naučit studenty porozumět odbornému textu, tj. orientovat se v něm, získat potřebné informace a vyjádřit se k danému problému. Dalším cílem je rozvíjet komunikativní dovednosti pro účely osobního a pracovního života a rozvinu slovní zásobu obecného i odborného jazyka.
Student:
-
Se dorozumí v běžném i osobním a společenském styku s rodilým mluvčím či příslušníkem jiného státu,
-
Umí číst s porozuměním odbornou literaturu, rozumí dotazníkům, pozvánkám a komentářům konferencí a sympózií,
-
Zná odbornou terminologii a dokáže jí používat,
-
Dovede komunikovat v úředním styku – rozumí dopisům a rozhovorům s odbornou tématikou, umí stylizovat obchodní dopis,
-
Umí napsat strukturovaný životopis,
-
Umí představit sebe a svůj obor vzdělání,
-
Umí pracovat s literaturou, slovníky, prostředky komunikační techniky,
-
Dokáže se vyjadřovat s kontrolou gramatické správnosti,
Zná reálie z oblastí německy mluvících zemí.
Cizí jazyk NJ 2
Cílem je prohloubit znalosti studenta v německém jazyce v navazující úrovni středoškolského vzdělání. Preferováno je komunikativní pojetí výuky a práce s odborným textem. Cílem výuky je naučit studenty porozumět odbornému textu, tj. orientovat se v něm, získat potřebné informace a vyjádřit se k danému problému. Dalším cílem je rozvíjet komunikativní dovednosti pro účely osobního a pracovního života a rozvinu slovní zásobu obecného i odborného jazyka.
Student:
-
Se dorozumí v běžném i osobním a společenském styku s rodilým mluvčím či příslušníkem jiného státu,
-
Umí číst s porozuměním odbornou literaturu, rozumí dotazníkům, pozvánkám a komentářům konferencí a sympózií,
-
Zná odbornou terminologii a dokáže jí používat,
-
Dovede komunikovat v úředním styku – rozumí dopisům a rozhovorům s odbornou tématikou, umí stylizovat obchodní dopis,
-
Umí napsat strukturovaný životopis,
-
Umí představit sebe a svůj obor vzdělání,
-
Umí pracovat s literaturou, slovníky, prostředky komunikační techniky,
-
Dokáže se vyjadřovat s kontrolou gramatické správnosti,
Zná reálie z oblastí německy mluvících zemí.
Cizí jazyk RJ 1
Cílem modulu je pochopení zvukové podoby jazyka, poslech ruského jazyka a jeho srovnání s jazykem českým, azbuka (seznámení s písmeny, zvládnutí psané i tištěné formy). Cílem výuky je položení základů ruského jazyka, aby student dokázal přečíst abecedu v azbuce, dokázal psát abecedu v azbuce, porozuměl jednoduchým textům.
Cizí jazyk RJ 2
Cílem modulu je pochopení zvukové podoby jazyka, poslech ruského jazyka a jeho srovnání s jazykem českým, azbuka (seznámení s písmeny, zvládnutí psané i tištěné formy). Prohloubit znalosti z modulu Cizí jazyk RJ 2. Cílem výuky je naučit studenta porozumění odborného textu, užití ruského jazyka v komunikaci běžného života a to mluveným slovem i písmem. Dalším cílem je rozvíjení komunikativní dovednosti pro účely osobního i pracovního života. Nedílnou součástí je rozvíjení slovní zásoby.
Anotace volitelné:
Volitelné | kredity | Ukončení | hod/týd | |||
ZO | LO | ZO | LO | ZO | LO | |
Úvod do studia politologie 1 | 2 | Z | 2 | |||
Úvod do studia politologie 2 | 2 | Z | 2 |
Úvod do politologie 1
Modul je koncipován jako rozšířený úvod do problematiky studia politické vědy. Vedle toho seznamuje studenty i s politickými systémy modelových zemí a politickým systémem České republiky. Cílem je seznámit studenty se základními pojmy, se kterými se v politologii pracuje, poskytnout jim schopnost orientovat se v nich a aplikovat získané poznatky. Obsahem modulu je především uvedení studentů do problematiky suverenity, státu, národa, moci, ideologie apod. Dále obeznámení s problematikou politického procesu, politických stran atd.
Úvod do politologie 2
Modul je koncipován jako rozšířený úvod do problematiky studia politické vědy a je přímým tématickým pokračování modulu Úvod do politologie 1. Vedle toho seznamuje studenty i s politickými systémy modelových zemí a politickým systémem České republiky. Cílem je seznámit studenty se základními pojmy, se kterými se v politologii pracuje, poskytnout jim schopnost orientovat se v nich a aplikovat získané poznatky. Obsahem modulu je především uvedení studentů do problematiky suverenity, státu, národa, moci, ideologie apod. Dále obeznámení s problematikou politického procesu, politických stran atd.
2. a 3. ročník
Studenti druhého a třetího ročníku provádějí zápis v termínu od 17. 6. 2022, nejpozději však do 31. 8. 2022. Nejpozději dne 1. 9. 2022 musí být studentovi proveden zápis do indexu o postoupení do vyššího ročníku nebo opakování daného ročníku.
Student provádí zápis osobně na studijním oddělení VOŠ ČUS nebo emailem na vos.study@cuscz.cz. Pokud má student zájem o změnu náležitostí platby školného, především pak změna typu platby (měsíční, pololetní, roční) informuje Mgr. Veroniku Szabó s dostatečným předstihem, aby mu byl vystaven dodatek ke smlouvě o studiu v akreditované vzdělávacím programu dle jeho potřeb. U zápisu je důležitý především zápis do indexu studenta o postupu do vyššího ročníku s razítkem v zadní části indexu.
U zápisu nebo nejpozději do 31.8.2022 na email vos.study@cuscz.cz proveďte výběr Povinně volitelných / Volitelných modulů.
2. ročník
Anotace povinně volitelné:
Povinně volitelné | kredity | Ukončení | hod/týd | |||
ZO | LO | ZO | LO | ZO | LO | |
Alternativní TVS 3 | 1 | Z | 3 | |||
Cizí jazyk NJ 3 | 1 | Z | 2 | |||
Cizí jazyk NJ 4 | 1 | Z | 2 | |||
Cizí jazyk RJ 3 | 1 | Z | 2 | |||
Cizí jazyk RJ 4 | 1 | Z | 2 | |||
Výživa 1 | 2 | Z | 2 | |||
Výživa2 | 3 | KZ | 2 |
Alternativní TVS 3
Cílem modulu je seznámení studentů s netradičními sporty a sportovními aktivitami určených pro širokou veřejnost. Cílem je, aby si studenti dané sportovní aktivity vyzkoušeli a cíleně pak dokázali vyhodnotit, jaké zajímavé a netradiční sportovní aktivity lze využít například jako prostředky teambuldingových aktivit nebo jako doplňující sportovní aktivity u sportovců. Studenti se naučí vyhodnotit pozitiva a negativa daných sportů a určit pro koho jsou dané aktivity vhodné nebo nevhodné. Naučí se zhodnotit fyziologická rizika daných sportovních aktivit a určit zdravotní kontraindikace. Jednotlivé sportovní aktivity studenti jezdí vykonávat do specializovaných sportovních zařízení. Součástí modulu je i výuka bezpečnosti vykonávání netradičních sportovních aktivit.
Cizí jazyk NJ 3
Cílem je prohloubit znalosti studenta v německém jazyce v navazující úrovni středoškolského vzdělání. Preferováno je komunikativní pojetí výuky a práce s odborným textem. Cílem výuky je naučit studenty porozumět odbornému textu, tj. orientovat se v něm, získat potřebné informace a vyjádřit se k danému problému. Dalším cílem je rozvíjet komunikativní dovednosti pro účely osobního a pracovního života a rozvinu slovní zásobu obecného i odborného jazyka.
Student:
-
Se dorozumí v běžném i osobním a společenském styku s rodilým mluvčím či příslušníkem jiného státu,
-
Umí číst s porozuměním odbornou literaturu, rozumí dotazníkům, pozvánkám a komentářům konferencí a sympózií,
-
Zná odbornou terminologii a dokáže jí používat,
-
Dovede komunikovat v úředním styku – rozumí dopisům a rozhovorům s odbornou tématikou, umí stylizovat obchodní dopis,
-
Umí napsat strukturovaný životopis,
-
Umí představit sebe a svůj obor vzdělání,
-
Umí pracovat s literaturou, slovníky, prostředky komunikační techniky,
-
Dokáže se vyjadřovat s kontrolou gramatické správnosti,
Zná reálie z oblastí německy mluvících zemí.
Cizí jazyk NJ 4
Cílem je prohloubit znalosti studenta v německém jazyce v navazující úrovni středoškolského vzdělání. Preferováno je komunikativní pojetí výuky a práce s odborným textem. Cílem výuky je naučit studenty porozumět odbornému textu, tj. orientovat se v něm, získat potřebné informace a vyjádřit se k danému problému. Dalším cílem je rozvíjet komunikativní dovednosti pro účely osobního a pracovního života a rozvinu slovní zásobu obecného i odborného jazyka.
Student:
-
Se dorozumí v běžném i osobním a společenském styku s rodilým mluvčím či příslušníkem jiného státu,
-
Umí číst s porozuměním odbornou literaturu, rozumí dotazníkům, pozvánkám a komentářům konferencí a sympózií,
-
Zná odbornou terminologii a dokáže jí používat,
-
Dovede komunikovat v úředním styku – rozumí dopisům a rozhovorům s odbornou tématikou, umí stylizovat obchodní dopis,
-
Umí napsat strukturovaný životopis,
-
Umí představit sebe a svůj obor vzdělání,
-
Umí pracovat s literaturou, slovníky, prostředky komunikační techniky,
-
Dokáže se vyjadřovat s kontrolou gramatické správnosti,
Zná reálie z oblastí německy mluvících zemí.
Cizí jazyk RJ 3
Cílem modulu je aktivní používání azbuky, časování sloves, skloňování podstatných jmen, znalost číslovek 1-1000, zvládnutí základních dialogů (doprava, bydlení, škola atd.), znalost základní reálií.
Student:
-
Se dorozumí v běžném denním životě.
-
Dovede vést rozhovor v ruském jazyce a pochopit jeho obsah a odpovědět na dotazy.
-
Umí číst a porozumět běžnému i odbornému textu, dotazníkům, oznámení, pozvánkám a komentářům.
-
Dovede komunikovat v úředním styku.
-
Dovede sepsat oficiální i soukromý dopis.
-
Umí sestavit svůj životopis a představit sebe, své vzdělání i zaměstnání.
Zná reálie z rusky mluvících zemí.
Výživa 1
Cílem modulu je znalost oblasti racionální a sportovní výživy a využití poznatků v praxi
Student:
-
zná jednotlivé složky stravy a jejich dělení
-
umí poznatky aplikovat ve stravování
-
umí sestavit jídelníček na míru s ohledem na bazální metabolismus a pohybovou aktivnost jedince
-
orientuje se v doplňcích stravy pro snížení tělesné hmotnosti
chápe principy alternativních způsobů výživy
Výživa 2
Cílem modulu je znalost oblasti racionální a sportovní výživy a využití poznatků v praxi
Student:
-
umí sestavit jídelníček na míru pro konkrétního sportovce k udržení zdraví a zvýšení výkonu
-
orientuje se v základních doplňcích stravy pro sportovní výkon, umí správně zvolit vhodné doplňky a zařadit je do jídelníčku
orientuje se v dopingové problematice
Anotace volitelné:
Volitelné | kredity | Ukončení | hod/týd | |||
ZO | LO | ZO | LO | ZO | LO | |
Cizí jazyk ANJ konverzace volitelná 1 | 2 | Z | 1 | |||
Cizí jazyk ANJ konverzace volitelná 2 | 2 | Z | 1 | |||
Informační technlogie 1 | 2 | Z | 2 | |||
Informační technologie 2 | 2 | Z | 2 | |||
Kvantitativní metody | 2 | Z | 2 |
Cizí jazyk ANJ konverzace volitelná 1
Cílem modulu je zdokonalovat a rozšiřovat komunikativní dovednosti v anglickém jazyce. Důraz je kladen na prohlubování praktických znalostí angličtiny, především v oblasti slovní zásoby, aby byl student schopen domluvit se s rodilými mluvčími v běžných situacích.
Cizí jazyk konverzace volitelná 2
Cílem modulu je zdokonalovat a rozšiřovat komunikativní dovednosti v anglickém jazyce. Důraz je kladen na prohlubování praktických znalostí angličtiny, především v oblasti slovní zásoby a frazeologie v oblasti sportu, aby byl student schopen domluvit se s rodilými mluvčími nejen v běžných situacích, ale i na odborné středně pokročilé úrovni.
Informační technologie 1
Cílem modulu je osvojení základních znalostí manažera v dané oblasti (typografie, archivace, základy práce s grafikou, bezpečnost, atd.), pokročilých možností MS Word 2016, MS PowerPoint a základů práce s MS Excel 2016.
Informační technologie 2
Cílem modulu je osvojení pokročilých možností práce s MS Excel 2016 a základů tvorby webových stránek.
Kvantitativní metody
Cílem je získat základní vědomosti a praktické znalosti v oblasti kvantitativních (matematických a statistických) metod, systému výpočtů v návaznosti na praktický sběr dat, které jsou potřebné pro řádné zpracování dat a stanovení trendů a průkaznosti zjištěných rozdílů při porovnávání dat v čase.
Výsledkem modulu je získání praktického přehledu o jednotlivých metodách a potřebných metodikách práce a praktických výpočetních návycích pro správné praktické používání probíraných metod. Metody jsou využitelné pro podrobné vyhodnocení dat jak ve sportovní činnosti tak i v ekonomické a manažerské praxi.
3.ročník
Anotace povinně volitelné:
Povinně volitelné | kredity | Ukončení | hod/týd | |||
ZO | LO | ZO | LO | ZO | LO | |
Cizí jazyk NJ 5 | 1 | Z | 2 | |||
Cizí jazyk NJ 6 | 1 | Z | 2 | |||
Cizí jazyk RJ 5 | 1 | Z | 2 | |||
Cizí jazyk RJ 6 | 1 | Z | 2 |
Cizí jazyk NJ 5
Cílem je prohloubit znalosti studenta v německém jazyce v navazující úrovni středoškolského vzdělání. Preferováno je komunikativní pojetí výuky a práce s odborným textem. Cílem výuky je naučit studenty porozumět odbornému textu, tj. orientovat se v něm, získat potřebné informace a vyjádřit se k danému problému. Dalším cílem je rozvíjet komunikativní dovednosti pro účely osobního a pracovního života a rozvinu slovní zásobu obecného i odborného jazyka.
Student:
-
Se dorozumí v běžném i osobním a společenském styku s rodilým mluvčím či příslušníkem jiného státu,
-
Umí číst s porozuměním odbornou literaturu, rozumí dotazníkům, pozvánkám a komentářům konferencí a sympózií,
-
Zná odbornou terminologii a dokáže jí používat,
-
Dovede komunikovat v úředním styku – rozumí dopisům a rozhovorům s odbornou tématikou, umí stylizovat obchodní dopis,
-
Umí napsat strukturovaný životopis,
-
Umí představit sebe a svůj obor vzdělání,
-
Umí pracovat s literaturou, slovníky, prostředky komunikační techniky,
-
Dokáže se vyjadřovat s kontrolou gramatické správnosti,
-
Zná reálie z oblastí německy mluvících zemí.
Cizí jazyk NJ 6
Cílem je prohloubit znalosti studenta v německém jazyce v navazující úrovni středoškolského vzdělání. Preferováno je komunikativní pojetí výuky a práce s odborným textem. Cílem výuky je naučit studenty porozumět odbornému textu, tj. orientovat se v něm, získat potřebné informace a vyjádřit se k danému problému. Dalším cílem je rozvíjet komunikativní dovednosti pro účely osobního a pracovního života a rozvinu slovní zásobu obecného i odborného jazyka.
Student:
-
Se dorozumí v běžném i osobním a společenském styku s rodilým mluvčím či příslušníkem jiného státu,
-
Umí číst s porozuměním odbornou literaturu, rozumí dotazníkům, pozvánkám a komentářům konferencí a sympózií,
-
Zná odbornou terminologii a dokáže jí používat,
-
Dovede komunikovat v úředním styku – rozumí dopisům a rozhovorům s odbornou tématikou, umí stylizovat obchodní dopis,
-
Umí napsat strukturovaný životopis,
-
Umí představit sebe a svůj obor vzdělání,
-
Umí pracovat s literaturou, slovníky, prostředky komunikační techniky,
-
Dokáže se vyjadřovat s kontrolou gramatické správnosti,
-
Zná reálie z oblastí německy mluvících zemí.
Cizí jazyk RJ 5
Cílem modulu je upevňování znalostí z modulu Cizí jazyk RJ 1-4 včetně aktivního používání a rozšiřování slovní zásoby, překlad pokročilých textů z českého jazyka do ruského jazyka a obráceně.
Student:
– Se dorozumí v běžném denním životě i v pracovní komunikaci.
– Dovede vést rozhovor v ruském jazyce a pochopit jeho obsah a odpovědět na dotazy na střední úrovni.
– Umí číst a porozumět běžnému i odbornému textu, dotazníkům, oznámení, pozvánkám a komentářům.
– Dovede komunikovat v úředním styku (pošta, banka, lékař, úřady samosprávy, policie).
– Dovede sepsat oficiální i soukromý dopis.
– Umí sestavit svůj životopis a představit sebe, své vzdělání i zaměstnání.
– Zná reálie z rusky mluvících zemí.
Cizí jazyk RJ 6
Cílem modulu je upevňování znalostí z modulu Cizí jazyk RJ 1-5 včetně aktivního používání a rozšiřování slovní zásoby, překlad jednoduchých textů z českého jazyka do ruského jazyka a obráceně.
Student:
– Se dorozumí v běžném denním životě i v pracovní komunikaci.
– Dovede vést rozhovor v ruském jazyce a pochopit jeho obsah a odpovědět na dotazy na střední úrovni.
– Umí číst a porozumět běžnému i odbornému textu, dotazníkům, oznámení, pozvánkám a komentářům.
– Dovede komunikovat v úředním styku (pošta, banka, lékař, úřady samosprávy, policie).
– Dovede sepsat oficiální i soukromý dopis.
– Umí sestavit svůj životopis a představit sebe, své vzdělání i zaměstnání.
– Zná reálie z rusky mluvících zemí.
Anotace volitelné:
Volitelné | kredity | Ukončení | hod/týd | |||
ZO | LO | ZO | LO | ZO | LO | |
Cizí jazyk ANJ konverzace volitelná 3 | 2 | Z | 2 | |||
Cizí jazyk ANJ konverzace volitelná 4 | 2 | Z | 2 |
Cizí jazyk ANJ konverzace volitelná 3:
Modul Cizí jazyk ANJ – volitelná konverzace 3 je zaměřen na rozšiřování receptivních a řečových dovedností v anglickém odborném i obecném jazyce. Výuka probíhá na základě materiálů a témat, která připravuje Konverzační okruhy:
-
Newspapers and television
-
On the phone
-
Education – school and university
-
Law and order
-
Global problems
-
Time and numbers
-
Distance, size and dimension
-
Shapes, colours and patterns
-
My future career
-
History of Sokol Organization and Sokol Festivals vyučující, studenti však spolupracují na jejich výběru a přicházejí s vlastními podněty.
Cizí jazyk ANJ konverzace volitelná 4:
Modul Cizí jazyk ANJ – volitelná konverzace 4 je zaměřen na rozšiřování receptivních a řečových dovedností v anglickém odborném jazyce. Výuka probíhá na základě materiálů a témat, která připravuje vyučující, studenti však spolupracují na jejich výběru a přicházejí s vlastními podněty.
-
Martial Arts
-
Special Paralympic sports and their description + video
-
Origins of football
-
The most famous Czech and Czechoslovak athletes and their achievements
-
System of physical education in Czech primary and secondary schools
-
Amateur and professional sport
-
My best sport performance – description
-
The most famous cycling tours in Europe and the problem of doping
-
The role of officials in a sport competition or match
-
Sport training – description of a training session